گفتم: خسته‌ام

گفت: "لاتقنطوا من رحمة الله" از رحمت خدا ناامید نشید (زمر/53)


 

گفتم: انگار، مرا فراموش کرده ای!
گفت: "فاذکرونی اذکرکم" منو یاد کنید تا یاد شما باشم
(بقره/152)

گفتم: تا کی باید صبر کرد؟
گفت: "و ما یدریک لعل الساعة تکون قریبا" تو چه می‌دانی! شاید موعدش نزدیک باشه
(احزاب/63)

گفتم: تو بزرگی و نزدیکیت برای منِِِ کوچک، خیلی دوره! تا آن موقع چه کار کنم؟
گفت: "واتبع ما یوحی الیک واصبر حتی یحکم الله" کارهایی که به تو گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کند
(یونس/109)


گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم کوچک است... یک اشاره‌ کنی تمامه!
گفت:
"عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم" شاید چیزی که تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216)گفتم: دلم گرفته
گفت: "بفضل الله و برحمته فبذلک فلیفرحوا" باید به فضل و رحمت خدا شاد باشند
(یونس/58) 
 
گفتم: اصلا بی‌خیال! توکلت علی الله 
گفت:
"ان الله یحب المتوکلین" خدا آنهایی را که توکل می‌کنند دوست دارد (آل عمران/159)

گفتم: خیلی چاکریم! ولی این بار، انگار گفتی: حواست را خوب جمع کن!
گفت: "و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره" بعضی از مردم خدا را فقط به زبان عبادت می‌کنند. اگه خیری به آنها برسد، امن و آرامش پیدا می‌کنند و اگر بلایی سرشان بیاید تا امتحان بشوند، رو گردان میشوند. خودشان تو دنیا و آخرت ضرر می‌کنند
(حج/11) 

گفتم: چقدر احساس تنهایی می‌کنم؛ 
گفت: "فانی قریب" من که نزدیکم
(بقره/186)

گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم... کاش می‌شد به تو نزدیک بشوم 
گفت: "و اذکر ربک فی نفسک تضرعا و خیفة و دون الجهر من القول بالغدو و الأصال" هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد
کن (اعراف/205)

گفتم: این هم توفیق می‌خواهد!
گفت:
"ألا تحبون ان یغفرالله لکم" دوست ندارید خدا شما را ببخشد؟! (نور/22)

گفتم: معلومه که دوست دارم مرا ببخشی 
گفت: "و استغفروا ربکم ثم توبوا الیه" پس از خدا بخواهید شما را ببخشد و بعد توبه کنید
(هود/90)

گفتم: با این همه گناه... آخر چه کاری می‌توانم بکنم؟ 
گفت: "الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده" مگر نمی‌دانید خداست که توبه را از بنده‌هایش قبول می‌کند؟!
(توبه/104)

گفتم: دیگر روی توبه ندارم 
گفت:
"الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب" ولی) خدا عزیز و دانا است، او آمرزنده‌ی گناه هست و پذیرنده‌ی توبه (غافر/3)

گفتم: با این همه گناه، برای کدام گناهم توبه کنم؟ 
گفت: "ان الله یغفر الذنوب جمیعا" خدا همه‌ی گناه‌ها را می‌بخشد
(زمر/53)

گفتم: یعنی اگر باز هم بیابم؟ بازهم مرا می‌بخشی؟ 
گفت: "و من یغفر الذنوب الا الله" [چرا که نه!] به جز خدا کیه که گناهان را ببخشد؟
(آل عمران/135)
ناخواسته گفتم: "الهی و ربی من لی غیرک" ای خدا و پروردگار من! [آخر] من جز تو که را دارم؟
گفت: "الیس الله بکاف عبده" خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟
(زمر/36)

گفتم: هیچ کسی نمی‌داند تو دلم چه می‌گذرد 
گفت: "ان الله یحول بین المرء و قلبه" خدا حائل هست بین انسان و قلبش!
(انفال/24)

گفتم: غیر از تو کسی را ندارم 
گفت: "نحن اقرب الیه من حبل الورید" ما از رگ گردن به انسان نزدیک‌تریم
(ق/16)


برچسب‌ها: .....


تاريخ : 1392/5/19 | 19:40 | نویسنده : قــــــلـــب یــــــخــــــی |


یا رب نظری بر من سرگردان کن           لطفی به من دلشده ی حیران کن

با من مکن آنچه من سزای آنم            آنچ از کرم  و لطف  تو زیبد آن کن

" ابو سعید ابی الخیر"



برچسب‌ها: ..


تاريخ : 1391/12/27 | 04:01 | نویسنده : قــــــلـــب یــــــخــــــی |


آرام باش آرام باش


تو خدا را داری

آن حقیقت . آن یگانه. آن هوادار شبانه .

آرام باش آرام باش

تو خدا را داری

آن معبود آن پاکی . آن همه خوبی و احساس و بهار را داری

آرام باش آرام باش

تو خدا را داری

پس نگو تنهایم . پس نگو بی یاور بی یارم

تو خدا را داری

یعنی عشق. معبود . سنگ صبور دل من . دل تو

پس خموش

ما خدا را داریم

برچسب‌ها:


تاريخ : 1391/12/27 | 04:00 | نویسنده : قــــــلـــب یــــــخــــــی |

خدای من

به درگاه تو دعا می کنم،

که در قلب منی،

در عبور از دنیــــــــــــــای رنــــــــــــــج،

راهــــــــــنمایم باش،


برچسب‌ها: ..


تاريخ : 1391/12/23 | 21:29 | نویسنده : قــــــلـــب یــــــخــــــی |
اگر خدا کفیل روزی است؟............ غصه برای چه

اگر رزق تقسیم شده است؟......... حرص چرا

اگر دنیا فریبنده است؟.................. اعتماد به ان چرا

اگر بهشت حق است؟.................. تظاهر به ایمان چرا

اگر قبر حق است؟........................ ساختمان مجلل برای چه

اگر جهنم حق است؟.................... این همه نا حق کردن برای چه

اگر حساب حق است؟.................. جمع مال حرام برای چه

اگرقیامتی هست؟....................... خیانت به مال مردم چرا

               اگر دشمن انسان شیطان است

                                                      پیروی از او
                                    
                                                                 چرا؟؟؟

برچسب‌ها: .......


تاريخ : 1391/11/30 | 21:31 | نویسنده : قــــــلـــب یــــــخــــــی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.