گفت: "لاتقنطوا من رحمة الله" از رحمت خدا ناامید نشید (زمر/53)
گفتم: انگار، مرا فراموش کرده ای!
گفت: "فاذکرونی اذکرکم" منو یاد کنید تا یاد شما باشم(بقره/152)
گفتم: تا کی باید صبر کرد؟
گفت: "و ما یدریک لعل الساعة تکون قریبا" تو چه میدانی! شاید موعدش نزدیک باشه (احزاب/63)
گفتم: تو بزرگی و نزدیکیت برای منِِِ کوچک، خیلی دوره! تا آن موقع چه کار کنم؟
گفت: "واتبع ما یوحی الیک واصبر حتی یحکم الله" کارهایی که به تو گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کند (یونس/109)
گفت: "عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم" شاید چیزی که تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216)گفتم: دلم گرفته
گفت: "بفضل الله و برحمته فبذلک فلیفرحوا" باید به فضل و رحمت خدا شاد باشند (یونس/58)
گفت: "ان الله یحب المتوکلین" خدا آنهایی را که توکل میکنند دوست دارد (آل عمران/159)
گفتم: خیلی چاکریم! ولی این بار، انگار گفتی: حواست را خوب جمع کن!
گفت: "و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره" بعضی از مردم خدا را فقط به زبان عبادت میکنند. اگه خیری به آنها برسد، امن و آرامش پیدا میکنند و اگر بلایی سرشان بیاید تا امتحان بشوند، رو گردان میشوند. خودشان تو دنیا و آخرت ضرر میکنند (حج/11)
گفتم: چقدر احساس تنهایی میکنم؛
گفت: "فانی قریب" من که نزدیکم (بقره/186)
گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم... کاش میشد به تو نزدیک بشوم
گفت: "و اذکر ربک فی نفسک تضرعا و خیفة و دون الجهر من القول بالغدو و الأصال" هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد کن (اعراف/205)
گفت: "ألا تحبون ان یغفرالله لکم" دوست ندارید خدا شما را ببخشد؟! (نور/22)
گفتم: معلومه که دوست دارم مرا ببخشی
گفت: "و استغفروا ربکم ثم توبوا الیه" پس از خدا بخواهید شما را ببخشد و بعد توبه کنید (هود/90)
گفتم: با این همه گناه... آخر چه کاری میتوانم بکنم؟
گفت: "الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده" مگر نمیدانید خداست که توبه را از بندههایش قبول میکند؟! (توبه/104)
گفت: "الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب" ولی) خدا عزیز و دانا است، او آمرزندهی گناه هست و پذیرندهی توبه (غافر/3)
گفتم: با این همه گناه، برای کدام گناهم توبه کنم؟
گفت: "ان الله یغفر الذنوب جمیعا" خدا همهی گناهها را میبخشد (زمر/53)
گفتم: یعنی اگر باز هم بیابم؟ بازهم مرا میبخشی؟
گفت: "و من یغفر الذنوب الا الله" [چرا که نه!] به جز خدا کیه که گناهان را ببخشد؟ (آل عمران/135)
ناخواسته گفتم: "الهی و ربی من لی غیرک" ای خدا و پروردگار من! [آخر] من جز تو که را دارم؟
گفت: "الیس الله بکاف عبده" خدا برای بندهاش کافی نیست؟ (زمر/36)
گفت: "ان الله یحول بین المرء و قلبه" خدا حائل هست بین انسان و قلبش! (انفال/24)
گفتم: غیر از تو کسی را ندارم
گفت: "نحن اقرب الیه من حبل الورید" ما از رگ گردن به انسان نزدیکتریم (ق/16)
برچسبها:
آرام باش آرام باش
تو خدا را داری
آن حقیقت . آن یگانه. آن هوادار شبانه .
آرام باش آرام باش
تو خدا را داری
آن معبود آن پاکی . آن همه خوبی و احساس و بهار را داری
آرام باش آرام باش
تو خدا را داری
پس نگو تنهایم . پس نگو بی یاور بی یارم
تو خدا را داری
یعنی عشق. معبود . سنگ صبور دل من . دل تو
پس خموش
ما خدا را داریم
برچسبها:
امانت خدا بر زمین مانده بود. آدمیان میگذشتند بی هیچ باری بر شانههایشان.
خدا پیامبری فرستاد تا به یادشان بیاورد، قول نخستین و بیعت اولین را .
پیامبر گفت: ای آدمیان، این امانت از آن شماست. بردوشش كشید.
این همان است كه زمین و آسمان را توان بر دوش كشیدنش نیست.
پس به یاد آورید انسان را و دشواریاش را.اما كسی به یاد نیاورد.
پیامبر گفت: عشق است. عشق است. عشق است كه بر زمین مانده است
مجال، اندك است و فرصت كوتاه.
شتاب كنید و گرنه نوبت عاشقی میگذرد. اما كسی به عشق نیندیشید.
پیامبر گفت: آنچه نامش زندگی است، نه خیال است و نه بازی.
امتحان است و تنها پاسخ به آزمون زندگی زیستن است، زیستن.
اما كسی آزمون زندگی را پاسخ نگفت و در این میان كودكی كه تازه
پا به جهان گذاشته بود، با لبخندی پیامبر را پاسخ گفت.
زیرا پیمانش را با خدا به یاد میآورد.
آنگاه خداگفت: به پاس لبخند كودكی، جهان را ادامه میدهیم
برچسبها:
و نه از جهت چپ،و نه بالا و نه زیر،و نه دور و نه نزدیک
راه خدا در دلست و یک قدم است!
مگر از مصطفی(ص) نشنیده ای که او را پرسیدند :
خدا کجاست؟ گفت: در دل بندگان خود
دل طلب کن که حجّ ،حجّ دلست
ای عزیز! حج صورت کار همه کس باشد
اما حج حقیقت نه کار همه کس باشد
در راه حج زر و سیم باید فشاندن
و در راه حق،جان و دل باید فشاندن!
این که را مسلم باشد؟
آن را که از بند جان برخیزد!
برچسبها:
