گفتم: خسته‌ام

گفت: "لاتقنطوا من رحمة الله" از رحمت خدا ناامید نشید (زمر/53)


 

گفتم: انگار، مرا فراموش کرده ای!
گفت: "فاذکرونی اذکرکم" منو یاد کنید تا یاد شما باشم
(بقره/152)

گفتم: تا کی باید صبر کرد؟
گفت: "و ما یدریک لعل الساعة تکون قریبا" تو چه می‌دانی! شاید موعدش نزدیک باشه
(احزاب/63)

گفتم: تو بزرگی و نزدیکیت برای منِِِ کوچک، خیلی دوره! تا آن موقع چه کار کنم؟
گفت: "واتبع ما یوحی الیک واصبر حتی یحکم الله" کارهایی که به تو گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کند
(یونس/109)


گفتم: خیلی خونسردی! تو خدایی و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم کوچک است... یک اشاره‌ کنی تمامه!
گفت:
"عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم" شاید چیزی که تو دوست داری، به صلاحت نباشه (بقره/216)گفتم: دلم گرفته
گفت: "بفضل الله و برحمته فبذلک فلیفرحوا" باید به فضل و رحمت خدا شاد باشند
(یونس/58) 
 
گفتم: اصلا بی‌خیال! توکلت علی الله 
گفت:
"ان الله یحب المتوکلین" خدا آنهایی را که توکل می‌کنند دوست دارد (آل عمران/159)

گفتم: خیلی چاکریم! ولی این بار، انگار گفتی: حواست را خوب جمع کن!
گفت: "و من الناس من یعبد الله علی حرف فان اصابه خیر اطمأن به و ان اصابته فتنة انقلب علی وجهه خسر الدنیا و الآخره" بعضی از مردم خدا را فقط به زبان عبادت می‌کنند. اگه خیری به آنها برسد، امن و آرامش پیدا می‌کنند و اگر بلایی سرشان بیاید تا امتحان بشوند، رو گردان میشوند. خودشان تو دنیا و آخرت ضرر می‌کنند
(حج/11) 

گفتم: چقدر احساس تنهایی می‌کنم؛ 
گفت: "فانی قریب" من که نزدیکم
(بقره/186)

گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم... کاش می‌شد به تو نزدیک بشوم 
گفت: "و اذکر ربک فی نفسک تضرعا و خیفة و دون الجهر من القول بالغدو و الأصال" هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد
کن (اعراف/205)

گفتم: این هم توفیق می‌خواهد!
گفت:
"ألا تحبون ان یغفرالله لکم" دوست ندارید خدا شما را ببخشد؟! (نور/22)

گفتم: معلومه که دوست دارم مرا ببخشی 
گفت: "و استغفروا ربکم ثم توبوا الیه" پس از خدا بخواهید شما را ببخشد و بعد توبه کنید
(هود/90)

گفتم: با این همه گناه... آخر چه کاری می‌توانم بکنم؟ 
گفت: "الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده" مگر نمی‌دانید خداست که توبه را از بنده‌هایش قبول می‌کند؟!
(توبه/104)

گفتم: دیگر روی توبه ندارم 
گفت:
"الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب" ولی) خدا عزیز و دانا است، او آمرزنده‌ی گناه هست و پذیرنده‌ی توبه (غافر/3)

گفتم: با این همه گناه، برای کدام گناهم توبه کنم؟ 
گفت: "ان الله یغفر الذنوب جمیعا" خدا همه‌ی گناه‌ها را می‌بخشد
(زمر/53)

گفتم: یعنی اگر باز هم بیابم؟ بازهم مرا می‌بخشی؟ 
گفت: "و من یغفر الذنوب الا الله" [چرا که نه!] به جز خدا کیه که گناهان را ببخشد؟
(آل عمران/135)
ناخواسته گفتم: "الهی و ربی من لی غیرک" ای خدا و پروردگار من! [آخر] من جز تو که را دارم؟
گفت: "الیس الله بکاف عبده" خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟
(زمر/36)

گفتم: هیچ کسی نمی‌داند تو دلم چه می‌گذرد 
گفت: "ان الله یحول بین المرء و قلبه" خدا حائل هست بین انسان و قلبش!
(انفال/24)

گفتم: غیر از تو کسی را ندارم 
گفت: "نحن اقرب الیه من حبل الورید" ما از رگ گردن به انسان نزدیک‌تریم
(ق/16)


برچسب‌ها: .....


تاريخ : 1392/5/19 | 19:40 | نویسنده : قــــــلـــب یــــــخــــــی |


آرام باش آرام باش


تو خدا را داری

آن حقیقت . آن یگانه. آن هوادار شبانه .

آرام باش آرام باش

تو خدا را داری

آن معبود آن پاکی . آن همه خوبی و احساس و بهار را داری

آرام باش آرام باش

تو خدا را داری

پس نگو تنهایم . پس نگو بی یاور بی یارم

تو خدا را داری

یعنی عشق. معبود . سنگ صبور دل من . دل تو

پس خموش

ما خدا را داریم

برچسب‌ها:


تاريخ : 1391/12/27 | 04:00 | نویسنده : قــــــلـــب یــــــخــــــی |
خـــــــــــــــــــــــدای من

 دســــــــتانــــــــت که در دستان من  باشد

هــــــــــیچ کــــــــــس مــــــــرا دست کم نمیگیرد!



برچسب‌ها: ...


تاريخ : 1391/12/27 | 03:58 | نویسنده : قــــــلـــب یــــــخــــــی |
جهان را ادامه می‌دهیم

امانت خدا بر زمین مانده بود. آدمیان می‌گذشتند بی هیچ باری بر شانه‌هایشان.

 

خدا پیامبری فرستاد تا به یادشان بیاورد، قول نخستین و بیعت اولین را .

 

پیامبر گفت: ای آدمیان، این امانت از آن شماست. بردوشش كشید.

 

 این همان است كه زمین و آسمان را توان بر دوش كشیدنش نیست.

 

پس به یاد آورید انسان را و دشواری‌اش را.اما كسی به یاد نیاورد.

 

پیامبر گفت: عشق است. عشق است. عشق است كه بر زمین مانده است

 

مجال، اندك است و فرصت كوتاه.

 

شتاب كنید و گرنه نوبت عاشقی می‌گذرد. اما كسی به عشق نیندیشید.

 

پیامبر گفت: آنچه نامش زندگی است، نه خیال است و نه بازی.

 

امتحان است و تنها پاسخ به آزمون زندگی زیستن است، زیستن.

 

اما كسی آزمون زندگی را پاسخ نگفت و در این میان كودكی كه تازه

 

پا به جهان گذاشته بود، با لبخندی پیامبر را پاسخ گفت.

 

زیرا پیمانش را با خدا به یاد می‌آورد.

 

آنگاه خداگفت: به پاس لبخند كودكی، جهان را ادامه می‌دهیم


برچسب‌ها: .....


تاريخ : 1391/12/23 | 21:26 | نویسنده : قــــــلـــب یــــــخــــــی |
ای عزیز بدان که راه خدا نه از جهت راست است


و نه از جهت چپ،و نه بالا و نه زیر،و نه دور و نه نزدیک


راه خدا در دلست و یک قدم است!



مگر از مصطفی(ص) نشنیده ای که او را پرسیدند :


خدا کجاست؟ گفت: در دل بندگان خود


دل طلب کن که حجّ ،حجّ دلست


ای عزیز! حج صورت کار همه کس باشد


اما حج حقیقت نه کار همه کس باشد


در راه حج زر و سیم باید فشاندن


و در راه حق،جان و دل باید فشاندن!


این که را مسلم باشد؟


آن را که از بند جان برخیزد!



برچسب‌ها: ...


تاريخ : 1391/12/23 | 21:23 | نویسنده : قــــــلـــب یــــــخــــــی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.